Firma Gulfstream Aerospace ogłosiła wprowadzenie na rynek całkowicie nowego samolotu Gulfstream G300 średniej wielkości (super-midsize), który dołączy do floty samolotów nowej generacji. G300 zastąpi model G280 i będzie wyposażony w charakterystyczne dla Gulfstreama panoramiczne owalne okna, a także całkowicie nowy kokpit Harmony Flight Deck, w którym zastosowano awionikę nowej generacji zwiększającą bezpieczeństwo i wydajność operacyjną.
Gulfstream ogłosił wprowadzenie modelu G300 podczas ekskluzywnej imprezy dla klientów producenta "Discover the Difference", która odbyła się w siedzibie w Savannah. Podczas imprezy prezes Gulfstreama, Mark Burns, zaprezentował pełnowymiarową makietę modelu G300 oraz zdjęcia pierwszego samolotu w produkcji.
- Dzięki dziesięcioletnim inwestycjom i naszemu przyszłościowemu podejściu flota nowej generacji Gulfstream oferuje naszym klientom najbardziej innowacyjną rodzinę samolotów. Wiemy, jak ważny dla naszych klientów jest segment samolotów średniej wielkości, dlatego bazując na bardzo udanym programie G280, model G300 ożywi tę kategorię dzięki ulepszonej technologii i zwiększonemu bezpieczeństwu, a także legendarnemu komfortowi i stylowi Gulfstream — powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream.
G300 łączy w sobie zasięg transatlantycki z zwinnością na krótkich pasach startowych, pokonując 3 600 nm / 6 667 km przy prędkości Mach 0,80 lub 3 000 nm / 5 556 km przy prędkości Mach 0,84. Samolot osiąga maksymalną wysokość przelotową 45 tys. stóp / 13 716 m i najniższą wysokość kabiny w swojej klasie, wynoszącą 4 800 ft / 1 463 m podczas lotu na wysokości 41 tys. ft / 12 497 m. Do tego dochodzi 100 proc. świeżego powietrza, plazmowy system jonizacji i oczyszczania powietrza oraz 10 panoramicznych okien Gulfstream. Dzięki najdłuższej kabinie w swojej klasie i dwóm strefom wypoczynkowym, G300 może pomieścić do 10 pasażerów.
Kabina pilotów G300 Harmony Flight Deck wyposażona jest w sześć ekranów dotykowych, połączonych z systemem Phase-of-Flight intelligence, zapewniającym pilotom intuicyjną obsługę. Wyświetlacz kokpitowy (Synthetic Vision-Primary Flight Display) przedstawia pasy startowe i teren w trójwymiarowej grafice, zwiększając świadomość sytuacyjną pilota, a wielokrotnie nagradzany system Gulfstream Predictive Landing Performance System dynamicznie wyświetla punkt zatrzymania na pasie startowym w czasie rzeczywistym.
Dzięki idealnemu połączeniu rozmiarów, zaawansowanej awioniki i aerodynamicznej konstrukcji, G300 jest przygotowany do szybkiego i wydajnego lotu dzięki silnikom Honeywell o wysokim ciągu, w połączeniu z czystym, zakrzywionym skrzydłem Gulfstream, które zapewnia oszczędność paliwa.
- Program G300 robi ogromne postępy, a wizja tego samolotu jest na dobrej drodze do urzeczywistnienia się dla naszych klientów, którzy poszukują samolotu, który przekroczy ich oczekiwania w klasie super-średniej - dodał Burns.
Gulfstream przeprowadził już prawie 22 tys. godzin testów w swoich najnowocześniejszych laboratoriach, w tym w ośrodku testowym Integration Test Facility (ITF) wyposażonym w system Iron Bird. W zeszłym miesiącu ośrodek ten zakończył wirtualny „pierwszy lot”. Przeprowadzono również prawie 2 tys. godzin testów naziemnych pierwszego samolotu oraz rozpoczęto produkcję dwóch dodatkowych maszyn testowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.