Partner serwisu
Biznes i przemysł

Gulfstream: Nowy G300 następcą G280 (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Firma Gulfstream Aerospace ogłosiła wprowadzenie na rynek całkowicie nowego samolotu Gulfstream G300 średniej wielkości (super-midsize), który dołączy do floty samolotów nowej generacji. G300 zastąpi model G280 i będzie wyposażony w charakterystyczne dla Gulfstreama panoramiczne owalne okna, a także całkowicie nowy kokpit Harmony Flight Deck, w którym zastosowano awionikę nowej generacji zwiększającą bezpieczeństwo i wydajność operacyjną.

Gulfstream ogłosił wprowadzenie modelu G300 podczas ekskluzywnej imprezy dla klientów producenta "Discover the Difference", która odbyła się w siedzibie w Savannah. Podczas imprezy prezes Gulfstreama, Mark Burns, zaprezentował pełnowymiarową makietę modelu G300 oraz zdjęcia pierwszego samolotu w produkcji.

- Dzięki dziesięcioletnim inwestycjom i naszemu przyszłościowemu podejściu flota nowej generacji Gulfstream oferuje naszym klientom najbardziej innowacyjną rodzinę samolotów. Wiemy, jak ważny dla naszych klientów jest segment samolotów średniej wielkości, dlatego bazując na bardzo udanym programie G280, model G300 ożywi tę kategorię dzięki ulepszonej technologii i zwiększonemu bezpieczeństwu, a także legendarnemu komfortowi i stylowi Gulfstream — powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream.

G300 łączy w sobie zasięg transatlantycki z zwinnością na krótkich pasach startowych, pokonując 3 600 nm / 6 667 km przy prędkości Mach 0,80 lub 3 000 nm / 5 556 km przy prędkości Mach 0,84. Samolot osiąga maksymalną wysokość przelotową 45 tys. stóp / 13 716 m i najniższą wysokość kabiny w swojej klasie, wynoszącą 4 800 ft / 1 463 m podczas lotu na wysokości 41 tys. ft / 12 497 m. Do tego dochodzi 100 proc. świeżego powietrza, plazmowy system jonizacji i oczyszczania powietrza oraz 10 panoramicznych okien Gulfstream. Dzięki najdłuższej kabinie w swojej klasie i dwóm strefom wypoczynkowym, G300 może pomieścić do 10 pasażerów.

Kabina pilotów G300 Harmony Flight Deck wyposażona jest w sześć ekranów dotykowych, połączonych z systemem Phase-of-Flight intelligence, zapewniającym pilotom intuicyjną obsługę. Wyświetlacz kokpitowy (Synthetic Vision-Primary Flight Display) przedstawia pasy startowe i teren w trójwymiarowej grafice, zwiększając świadomość sytuacyjną pilota, a wielokrotnie nagradzany system Gulfstream Predictive Landing Performance System dynamicznie wyświetla punkt zatrzymania na pasie startowym w czasie rzeczywistym.

Dzięki idealnemu połączeniu rozmiarów, zaawansowanej awioniki i aerodynamicznej konstrukcji, G300 jest przygotowany do szybkiego i wydajnego lotu dzięki silnikom Honeywell o wysokim ciągu, w połączeniu z czystym, zakrzywionym skrzydłem Gulfstream, które zapewnia oszczędność paliwa.

- Program G300 robi ogromne postępy, a wizja tego samolotu jest na dobrej drodze do urzeczywistnienia się dla naszych klientów, którzy poszukują samolotu, który przekroczy ich oczekiwania w klasie super-średniej - dodał Burns.

Gulfstream przeprowadził już prawie 22 tys. godzin testów w swoich najnowocześniejszych laboratoriach, w tym w ośrodku testowym Integration Test Facility (ITF) wyposażonym w system Iron Bird. W zeszłym miesiącu ośrodek ten zakończył wirtualny „pierwszy lot”. Przeprowadzono również prawie 2 tys. godzin testów naziemnych pierwszego samolotu oraz rozpoczęto produkcję dwóch dodatkowych maszyn testowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing: Pierwszy P-8A dla Niemiec przekazany (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Boeing: Pierwszy P-8A dla Niemiec przekazany (zdjęcia)

Piotr Bożyk 04 października 2025

Enter. Kolejny boeing 737 MAX lata już z pasażerami

Pasażer i linie lotnicze

Enter. Kolejny boeing 737 MAX lata już z pasażerami

Piotr Bożyk 04 października 2025

KLM Cityhopper powitał 25. embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

KLM Cityhopper powitał 25. embraera E195-E2

Piotr Bożyk 03 października 2025

Zobacz również:

Gulfstream dostarczył pierwszego G800

Biznes i przemysł

Gulfstream dostarczył pierwszego G800

Piotr Bożyk 28 sierpnia 2025

Gulfstream G800 z certyfikatem typu od FAA i EASA

Biznes i przemysł

Gulstream zakończył produkcję samolotów G650

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing: Pierwszy P-8A dla Niemiec przekazany (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Boeing: Pierwszy P-8A dla Niemiec przekazany (zdjęcia)

Piotr Bożyk 04 października 2025

Enter. Kolejny boeing 737 MAX lata już z pasażerami

Pasażer i linie lotnicze

Enter. Kolejny boeing 737 MAX lata już z pasażerami

Piotr Bożyk 04 października 2025

KLM Cityhopper powitał 25. embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

KLM Cityhopper powitał 25. embraera E195-E2

Piotr Bożyk 03 października 2025

Zobacz również:

Gulfstream dostarczył pierwszego G800

Biznes i przemysł

Gulfstream dostarczył pierwszego G800

Piotr Bożyk 28 sierpnia 2025

Gulfstream G800 z certyfikatem typu od FAA i EASA

Biznes i przemysł

Gulstream zakończył produkcję samolotów G650

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij